kpop_jp

K-POPの和訳(意訳)を主としたサイトです。リクエスト等のコメントは随時受け付けておりますので、お気軽にどうぞ。

【NCT U】Make A Wish(Birthday Song)(English Ver.)【歌詞/和訳/パート別】

NCT U - Make A Wish(Birthday Song)(English Ver.)

 

NCT REASONANCE Pt.1 - The 2nd Album(2020.10.12 発売)』収録

テヨン

See you looking right here don’t hesitate

ほら こっちを見ちゃうんだろ 躊躇わないで

 

fully booked up for you I squeeze in a date  

君とデートをする為に丸一日予定を空けておいたから

 

girl you got me excited I wanna play

君は俺を興奮させてしまった 俺はただ遊びたいんだ

 

It’s like I been at sea the way I been on a wave

まるで波に乗っているような気分

 

ジェヒョン

I want you to come join me

君もこっちに来て 一緒に遊ぼうよ

 

swimming in the money like royalty  

貴族のように札束の中で泳ぐんだ

 

she said baby you don’t have to spoil me

君は「私を甘やかさないで」って言ったけど

 

she just want me to spoil her with loyalty

本当は俺に愛情をたくさん注いで欲しがってるくせに

 

ジェミン

sweet tooth I eat all of the skittles

甘党な俺はキャンディを全部食べちゃうんだ

 

I like my donuts with jam in the middle

俺は真ん中にジャムをたっぷり塗ったドーナツが好き

 

ショウタロ

you’re a great example of what I’m into

君は俺が夢中になるものの最高の手本

 

I was thinking we could jam for a little

しばらく君と一緒にくっついていようかなって考えてたんだ

 

ドヨン

you’re all that I want

君は俺が求めているもののすべて

 

let me show what I’m on

俺が今から何をするのか 君に教えてあげる

 

all

I can do this all night back it up back it up

君となら一晩中でもデキるよ もっとこっちにおいで

 

girl you just my type

君は俺の好みにぴったり

 

we should match it up match it up

俺たちは繋がってみた方がいいかもね

 

(you should)

(君もそう思うだろ)

 

girl you’re lit there ain’t no one finer

君は輝いていて 他の誰よりも素敵なんだ

 

one in a milly yeah you light the fire

100万人に1人の逸材 yeah 君が火をつけるんだよ

 

Before I change my mind

俺の気が変わる前に

 

it’s your birthday make a wish

今日は君が生まれ変わる日だ お願いごとをして

 

ショウタロ

hoo you should

hoo 新しい誕生日なんだから

 

all

make a wish

お願いごとをしなくちゃ

 

ショウタロ

I I’ll give you anything make a wish

何でもしてあげるから お願いをして

 

(let me do it for you)

(君のためにしてあげたいんだ)

 

シャオジュン

never take a break you always working overtime

君には休憩なんていらないでしょ いつも残業してるくらいなんだし

 

let’s just run away memories to make

さあ一緒に逃げよう 思い出を作らなきゃ

 

ジェヒョン (テヨン)

you a diamond see you glowing in the (dark)

君はダイアモンド ほら 君は更に輝くんだ (暗闇の中だと)

 

that’s why it’s funny when you’re calling me a (star)

君が俺の事をこう呼んでくれるのが楽しくて (スターって)

 

you’re my sugar rush

君は甘党な俺の興奮材料

 

you really got me (charged)

本当に俺の事を (変えたんだね)

 

シャオジュン

(really got me charged star)

(君は俺を変えた星なんだ)

 

ルーカス

sweet tooth I know how to nibble

甘党な俺だって どうやって味わえばいいのか知ってるよ

 

ice cream no flake lemon drizzle

何の飾りもないアイスクリームにレモンを掛ける

 

ジェミン

chocolate milkshake just a little

チョコレートとミルクセーキはほんの少しだけ

 

oreo marshmallow with the sprinkles

オレオとマシュマロとトッピングのチョコレート

 

シャオジュン

you’re all that I want

君は俺が求めているもののすべて

 

let me show what I’m on

俺が今から何をするのか 君に教えてあげる

 

all

I can do this all night back it up back it up

君となら一晩中でもデキるよ もっとこっちにおいで

 

girl you just my type

君は俺の好みにぴったり

 

we should match it up match it up

俺たちは繋がってみた方がいいかもね

 

(you should)

(君もそう思うだろ)

 

girl you’re lit there ain’t no one finer

君は輝いていて 他の誰よりも素敵なんだ

 

one in a milly yeah you light the fire

100万人に1人の逸材 yeah 君が火をつけるんだよ

 

Before I change my mind

俺の気が変わる前に

 

it’s your birthday make a wish

今日は君が生まれ変わる日だ お願いごとをして

 

シャオジュン (ジェヒョン)

girl your energy it lifts me high (lifts me high)

君のエネルギーが俺を頂点へと導く

 

put my heart and pride on the line

俺の心とプライドを賭けて

 

(I’ll do it for you)

(君のしてほしいことを全部してあげる)

 

ドヨン (ジェヒョン)

I don’t know why it took so long to realize

どうして気付くまでこんなに時間が掛かったんだろう

 

(I should’ve seen it from before)

(もっと早くに君と出会っておくべきだった)

 

been tryna tell you you’re

ずっと君に伝えたかったことがあるんだ 君は

 

テヨン

it’s your birthday it’s your birthday it’s your birthday 

今日は君が生まれ変わる日だ

 

it’s your birthday now make a wish

だから今 お願いごとをして

 

all

I can do this all night

君となら一晩中だってできるよ

 

ルーカス

(I can do it got the cash

(一晩中だってできる 金も持ってるよ

 

you know I like to splash

俺が水遊びが好きなこと知ってるでしょ

 

so throw in a bag)

だからバッグを投げ捨てて)

 

ドヨン

oh oh oh that I want

oh oh oh それが俺のほしいもの

 

ジェヒョン

it’s your birthday it’s your birthday it’s your birthday 

今日は君が生まれ変わる日だ

 

it’s your birthday now make a wish

だから今 お願いごとをして

 

all

girl you’re lit there ain’t no one finer

君は輝いていて 他の誰よりも素敵なんだ

 

one in a milly yeah you light the fire

100万人に1人の逸材 yeah 君が火をつけるんだよ

 

Before I change my mind

俺の気が変わる前に

 

ジェミン

it’s your birthday Make a wish

今日は君が生まれ変わる日だ お願いごとをして

 

all

I can do this all night back it up back it up

君となら一晩中でもデキるよ もっとこっちにおいで

 

girl you just my type

君は俺の好みにぴったり

 

we should match it up match it up

俺たちは繋がってみた方がいいかもね

 

(you should)

(君もそう思うだろ)

 

girl you’re lit there ain’t no one finer

君は輝いていて 他の誰よりも素敵なんだ

 

one in a milly yeah you light the fire

100万人に1人の逸材 yeah 君が火をつけるんだよ

 

Before I change my mind

俺の気が変わる前に

 

it’s your birthday make a wish

今日は君が生まれ変わる日だ お願いごとをして

 

テヨン (シャオジュン)

make a wish (It’s your birthday, It’s your)

願いごとをしてよ (今日は君の誕生日なんだから)

 

テヨン

make a wish make a wish

 

ドヨン

(I’ll give you birthday cake yea)

(君にはバースデーケーキをあげる yea)

 

all

I can do this all night

一晩中だってできるよ

 

テヨン

make a wish

願いごとをして

 

ジェヒョン

(it’s your birthday it’s your birthday

it’s your birthday it’s your birthday now)

(今日は君が生まれ変わる日だ)

 

ジェミン

make a wish