kpop_jp

K-POPの和訳(意訳)を主としたサイトです。リクエスト等のコメントは随時受け付けておりますので、お気軽にどうぞ。

【バンタン】Dynamite【歌詞/和訳/パート別】

BTS(방탄소년단/防弾少年団) - Dynamite

 

『Dynamite(DayTime Version)[2020.08.21 発売]』収録

JUNGKOOK

Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜僕は星の中に居るから


So watch me bring the fire and set the night alight

だからこの夜を燃やす僕を見ていて

 

Shoes on get up in the morn

朝 目が覚めて靴を履いて


Cup of milk let’s rock and roll

牛乳を1杯飲んで さあ一緒に騒ごう


King Kong kick the drum rolling on like a rolling stone

キングコングがドラムを叩けば 転がる石のように


Sing song when I’m walking home

家へ帰る時は思い切り歌うんだ


Jump up to the top LeBron

まるでLeBronのように高く飛ぶ あのてっぺんまで

※LeBron…アメリカ出身のバスケ選手、レブロン・ジェームズのこと。愛称は「キング」で親しまれている。


Ding dong call me on my phone

リンリン 電話をちょうだい


Ice tea and a game of ping pong

アイスティーを飲みながら 卓球をしようよ

 

RAP MONSTER

This is getting heavy

だんだん激しくなっていくビート


Can you hear the bass boom, I’m ready

ベースの音が聞こえる? 僕はもう準備出来てるよ


Life is sweet as honey

人生はまるで蜂蜜のように甘い


Yeah this beat cha ching like money

Yeah このビートからはリッチな音がする

 

J-HOPE
Disco overload I’m into that I’m good to go

ディスコは過重労働 だけどハマっていく もう準備はできたよ


I'm diamond you know I glow up

僕はダイヤモンド 君にも見えるだろ この輝きが

 

RAP MONSTER
Hey, so let’s go

Hey, だから一緒に行こうよ

 

JUNGKOOK

Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜僕は星の中に居るから


So watch me bring the fire and set the night alight

だからこの夜を燃やす僕を見ていて

 

JIMIN
Shining through the city with a little funk and soul

少しのファンクとソウルでこの街中を照らすよ


So I’mma light it up like dynamite, woah

だから僕が輝かせるんだ まるでダイナマイトのように woah

 

V

Bring a friend join the crowd

人混みに飲み込まれてしまった友達も連れておいで


Whoever wanna come along

一緒に来たいって言うなら誰でも連れておいで


Word up talk the talk just move like we off the wall

その通りだね 口先だけじゃなくて 狂ったように踊るんだ


Day or night the sky’s alight

昼か夜か分からないくらい 空はいつも輝いている


So we dance to the break of dawn

だから夜が明けるまで 僕達はずっと踊るんだ

 

RAP MONSTER
Ladies and gentlemen, 

紳士淑女の皆様、

 

I got the medicine so you should keep ya eyes on the ball, huh

悩みは僕に任せて 集中していてください, huh

 

SUGA

This is getting heavy

だんだん激しくなっていくビート


Can you hear the bass boom, I’m ready

ベースの音が聞こえる? 僕はもう準備出来てるよ


Life is sweet as honey

人生はまるで蜂蜜のように甘い


Yeah this beat cha ching like money

Yeah このビートからはリッチな音がする

 

JIMIN
Disco overload I’m into that I’m good to go

ディスコは過重労働 だけどハマっていく もう準備はできたよ


I'm diamond you know I glow up

僕はダイヤモンド 君にも見えるだろ この輝きが

 

RAP MONSTER
Let’s go

さあ、行こう

 

JUNGKOOK

Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜僕は星の中に居るから


So watch me bring the fire and set the night alight

だからこの夜を燃やす僕を見ていて

 

V
Shining through the city with a little funk and soul

少しのファンクとソウルでこの街中を照らすよ


So I’mma light it up like dynamite, woah

だから僕が輝かせるんだ まるでダイナマイトのように woah

 

JUNGKOOK

Dynnnnnanana, life is dynamite

Dynnnnnanana, life is dynamite

Dynnnnnanana, 人生はダイナマイト

 

JIN

Shining through the city with a little funk and soul

少しのファンクとソウルでこの街中を照らすよ


So I’mma light it up like dynamite, woah

だから僕が輝かせるんだ まるでダイナマイトのように woah

 

JUNGKOOK

Dynnnnnanana eh Dynnnnnanana eh

 

JIMIN
Dynnnnnanana eh Light it up like dynamite

Dynnnnnanana eh 輝かせるんだ ダイヤモンドのように

 

JIN

Dynnnnnanana eh Dynnnnnanana eh

 

V

Dynnnnnanana eh Light it up like dynamite

Dynnnnnanana eh 輝かせるよ ダイヤモンドのように

 

JIMIN

Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜僕は星の中に居るから


So watch me bring the fire and set the night alight

だからこの夜を燃やす僕を見ていて

 

JUNGKOOK

Shining through the city with a little funk and soul

少しのファンクとソウルでこの街中を照らすよ


So I’mma light it up like dynamite, woah

だから僕が輝かせるんだ まるでダイナマイトのように woah

 

JIMIN

Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜僕は星の中に居るから


So watch me bring the fire and set the night alight

だからこの夜を燃やす僕を見ていて

 

JIN

Shining through the city with a little funk and soul

少しのファンクとソウルでこの街中を照らす


So I’mma light it up like dynamite, woah

だから僕が輝かせるんだ まるでダイナマイトのように woah

 

JIMIN

Dynnnnnanana, life is dynamite

Dynnnnnanana, 人生はダイナマイト

 

JIN

Dynnnnnanana, life is dynamite

Dynnnnnanana, 人生はダイナマイト

 

V

Shining through the city with a little funk and soul

少しのファンクとソウルでこの街中を照らすよ


So I’mma light it up like dynamite, woah

だから僕が輝かせるんだ まるでダイナマイトのように woah

 

 

その他BTSの和訳歌詞一覧はこちらから